Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problem ze skrzynią biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • problem ze skrzynią biegów

    Zamieszczone przez fan
    Jak sam sprowadzisz to autko bedzie zawsze pewniejsze,ze nie bylo cos przy nim kombinowane
    nie byłbym tego taki pewny
    teraz większość handlarzy to turcy, jugole, polacy czy tez mieszane spółki :szeroki_usmiech
    od naszych krajan podłapali nawyki "upiekszania" pojazdów i nawet tam nie masz pewności co kupujesz-chyba, że faktycznie kupujesz od właściciela

    ale zgodze sie z przedmówcami- nikt na zachodzie nie jest na tyle głupi, żeby kupowac diesla aby przejechac nim 10tkm rocznie, wiec raczej malo realne zamierzenie
    lepiej załóż, że kupisz auto z przebiegiem około 100Tkm i to będzie prawda
    oczywiście zdarzają sie auta z leasingu(sam mam takie-kupilem roczne z przebiegiem 30Tkm) albo z wypozyczalni(ale tam one nie sa serwisowane wogole)

  • #2
    problem ze skrzynią biegów

    Witam wszystkich. Pojawił się u mnie po raz pierwszy problem z wrzuceniem 1 biegu. Przy próbie jego wrzucenia lewarek zatrzymuje się w "połowie drogi". Żeby wrzucić jedynkę muszę wrzucić z powrotem na luz i spróbować ponownie lub wrzucić jakiś inny bieg a następnie jedynkę. Na razie zdarza się to od czasu do czasu ale chciałbym wiedzieć jakie mogą być tego następstwa, żeby się przygotować psychicznie bo już nie mam sił do tego jeb.... grata. Z góry dziękuję za :evil: wszelkie informacje. Pozdrawiam
    Ps.
    Pozostałe biegi wchodzą bez problemu.
    Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
    Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

    Komentarz


    • #3
      Zgrzyta przy wrzuceniu I czy R :?:

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez star200
        Zgrzyta przy wrzuceniu I czy R :?:
        Tu chyba nie sa problemem synchronizatory. Jezdzilem kilkoma octami i czasami takie objawy wystepuja, nie ma w tym nic strasznego. Generalnie może pomóc taka operacja :

        Otwórz maske, w centralnej czesci zobaczysz taka podkowe (sorx za okreslenie ale zapomnialem nazwy) Podczas zmiany biegów zmienia ona swoje położenie. Czesto nasmarowanie tego elementu przynosi dobre skutki.

        PS: Co jak co ale O1 gratem nie mozna nazwac :szeroki_usmiech mnie jeszcze O1 ani razu nie zawiodło (czyt. nie stanelo na drodze)
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz


        • #5
          Witam. Co do pytania kolegi star200 to nic nie zgrzyta. Występuje czasami problem jw. Pozostałe biegi, łącznie ze wstecznym, wchodzą dobrze. Spróbuję dzisiaj przesmarować ten element od skrzyni, jak radził Phrix. Zobaczymy. Wracając do tematu grata to wierz mi kolego, że można mieć dosyć. Kupując moją Octavię nie miałem zielonego pojęcia na jakie rzeczy trzeba zwrócić uwagę (osoba, z którą pojechałem, jak się okazuje też go nie miała). To lista elementów, które musiałem wymienić przez 1,5 roku:
          1. alternator, rozrusznik, mechanizm i silnik wycieraczek, wszystkie łożyska, turbina, przepływomierz, amorytyzatory, tuleje tylnego wózka. zaciski hamulcowe, tarcze, klocki, bębny, szczęki, przednia szyba, napinacz, akumulator, sworznie i wszystkie tuleje wahaczy, konsole od skrzyni biegów, poduszkę skrzyni biegów, wtyski, pompa wtryskowa, termostat i dwa tygodnie temu jakiś debil z warsztatu przekręcił gwint w głowicy wkręcając świece także trzeba było ściągnąć głowicę. Jak widać sporo tego. Faktem jest, że przejeżdżam ok. 100kkm rocznie, ale ile można. Stąd kolego Phrix moja frustracja. Pozdrawiam

          Ps. Mimo tego następna będzie OII RS :lol: . Może jeszcze w tym roku.
          Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
          Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

          Komentarz


          • #6
            Jesli moge zapytac ile lat ma twoja niunia i ile przebiegu ?? Może trafiles auto po taksiarzu i dlatego takie problemy. Z tego co piszesz to sporo doinwestowales :roll: ja przy obecnym przebiegu dolozylem 1700 PLN od nowosci.

            Na tej podkowie jest chyba tez taka guma sprawdz w jakim jest stanie ...
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz


            • #7
              Skoda jest z 2000 roku. W tej chwili ma 250000 przebiegu. Z tego co udało mi się zorientować już po zakupie to w 2004 roku był zmieniany silnik ze 110 konnego na 90 KM. Na pewno był dzwon z przodu, ale mój mechanik twierdzi że nie był to powodem wymiany silnika. Przypuszczam że łączny przebieg z dwóch silników będzie około 500kkm. W momencie jak ją kupuowałem miała 175000 przebiegu, w co nie chce mi się za bardzo wierzyć. W tej chwili oprócz problemu, o którym pisałem wyżej samochód chodzi bajka. 130 KM na wtryskach 216-kach, nowa trubina, i armortyzatory B6-ki kompletnie zmieniły doznania z jazdy ale wkurza mnie awaryjność. Na 100% jeździły nią jakieś niechluje, które kompletnie nie dbały o samochód.
              Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
              Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

              Komentarz


              • #8
                Czyli taka mała puszka Pandory Ci się trafiła. Teraz wiem dlaczego nazywasz O1 gratem ops:

                Ja bym to autko golił bo to bedzie ciągla skarbonka. Jak bedziesz wybierał tego RSa to dokladnie sie przygladnij bo to tez czesto auta po przejsciach.

                Sorx za OT
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz


                • #9
                  Jak budżet pozwoli to na pewno będę się starał znaleźć jakieś auto testowe z salonu z Niemiec. Najlepiej na gwarancji. Samochód to moje źródło dochodu także tym razem nie będę oszczędzał. Pozdrawiam
                  Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                  Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                  Komentarz


                  • #10
                    radekb, a dlaczego wymieniłeś przednią szybe? pękła bez przyczyny czy już była pęknięta? Samoistne pęknięcie szyby świdczy o ,,wichrowaniu'' sie samochodu!!! czyli wyginaniu , a to źle przemawia o tym samochodzie!!!!!
                    Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                    Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                    A mówiła mama -
                    "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                    http://campaign.scania.com/v8/

                    Komentarz


                    • #11
                      radekb, Mam kolego identyczny problem. Przerobiłem już sporo rzeczy w tym temacie i na razie odpuściłem. Po prostu tak jak piszesz - przed wrzuceniem jedynki wrzucam przeważnie trójkę i potem jedynka. Wiem - trochę upierdliwe ale cóż poradzić, żebym wiedział jednoznacznie co jest grane to bym zadziałał.
                      Sprawdziłem cały mechanizm zmiany biegów, przesmarowałem, podmieniałem po kolei poszczególne elementy (od ojca - ma taką samą Octe), regulowałem cięgna od zmiany biegów (sam - tak jak to opisuje Etzold w swojej książce), wymieniłem olej w skrzyni biegów i nic, to samo, jak było.
                      Aha odpowietrzałem też wysprzęglik niestety bez efektów pozytywnych. Czytałem sporo na forum VW. Problem niby nie jest obcy ale chyba nie ma jednoznacznego lekarstwa. Jednemu pomogła wymiana oleju w skrzyni, drugiemu wymiana wysprzęglika, trzeciemu wymiana sprzęgła itd.
                      Dodam, że ja kompletne sprzęgło z dwumasą wymieniałem przeszło rok temu. Problem nasilał się stopniowo i z biegiem czasu.
                      Gdybyś dowiedział się co to może być to daj znać.
                      Aha - moja podobnie 2000r, AHF, przebieg z budzika 236kkm, sprowadzona 1,5 roku temu z Holandii.

                      Komentarz


                      • #12
                        Romekm76, szybę wymieniałem przez nieudolność jednego z mechaników. Kolega w warsztacie zatrudnił nową osobę, która po wymianie mechanizmu wycieraczek próbowała wcisnąć plastik na podszybie za pomocą małego młotka. I szyba wymieniona na koszt zakładu . Kolego Octikombi, będę walczył z tematem skrzyni w przyszłym tygodniu. Jak coś uda mi się ustalić od razu dam znać.
                        Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                        Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X